JAŠKOVÁ, Jana. Metodologické otázky zkoumání vytváření a rozvíjení didaktické znalosti obsahu u začínajících vysokoškolských učitelů odborného anglického jazyka (The methodological issues of the research related to creating and developing pedagogical content knowledge of the university novices teaching English for Special Purposes). In Wiegerová, A. (Ed.). Young researchers forum: fórum mladých výskumníkov. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 2012, p. 63-72. ISBN 978-80-10-02394-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Metodologické otázky zkoumání vytváření a rozvíjení didaktické znalosti obsahu u začínajících vysokoškolských učitelů odborného anglického jazyka
Name (in English) The methodological issues of the research related to creating and developing pedagogical content knowledge of the university novices teaching English for Special Purposes
Authors JAŠKOVÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Bratislava, Young researchers forum: fórum mladých výskumníkov, p. 63-72, 10 pp. 2012.
Publisher Slovenské pedagogické nakladateľstvo
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/12:00064301
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-10-02394-3
UT WoS 000396943000007
Keywords in English pedagogical content knowledge; English for Special Purposes; teacher's professional development; university teacher; novice teacher
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 19/2/2019 08:53.
Abstract
Příspěvek pojednává o teoretických východiscích, cílech a metodologickém postupu zkoumání procesů, kterými se vytvářejí a rozvíjejí didaktické znalosti obsahu u začínajících vysokoškolských učitelů odborného anglického jazyka. Pro disertační práci je navržen smíšený výzkumný design, kde kvalitativní metoda opakovaného narativního rozhovoru s několika vysokoškolskými učiteli je doplněna kvantitativní metodou dotazníku distribuovaného všem dostupným vysokoškolským učitelům odborného anglického jazyka v České republice.
Abstract (in English)
The article deals with the theoretical basis, objectives and methodological procedure of the research related to the processes of creating and developing pedagogical content knowledge of the university novices teaching English for Special Purposes. A mixed research design is determined for the dissertation where the qualitative method of repeated narrative interviews with several university teachers is supplemented by the quantitative method of the questionnaire distributed to all the available university teachers of English for Special Purposes in the Czech Republic.
PrintDisplayed: 31/7/2024 22:33