C 2012

Inkluzivní vzdělávání v rámci řešení výzkumného záměru speciální potřeby žáků v kontextu RVP ZV

BARTOŇOVÁ, Miroslava and Marie VÍTKOVÁ

Basic information

Original name

Inkluzivní vzdělávání v rámci řešení výzkumného záměru speciální potřeby žáků v kontextu RVP ZV

Name in Czech

Inkluzivní vzdělávání v rámci řešení výzkumného záměru speciální potřeby žáků v kontextu RVP ZV

Name (in English)

Inclusive Education with in Research Plan Special Needs of Pupils in the Context of Framework Educational Program for Elementary Education

Authors

BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Marie VÍTKOVÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

první. Olomouc, Pohledy na inkluzivní vzdělávání zdravotně postižením, p. 63-68, 6 pp. 2012

Publisher

UP Olomouc

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/12:00064306

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-244-3372-1

Keywords (in Czech)

inkluzivní vzdělávání; žáci se speciálními vzdělávacími potřebami; rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání; výzkumný záměr; výzkumné týmy; specifické poruchy učení

Keywords in English

inclusive education; pupils with special needs; Framework educational programme for elementary education; research plan; research teams; specific learning difficulties

Tags

Reviewed
Změněno: 11/4/2013 15:29, Dana Nesnídalová

Abstract

ORIG EN

V originále

Text je zaměřený na analýzu inkluzivního vzdělávání s respektováním současné legislativy a výsledků získaných z empirických šetření v rámci výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu RVP ZV v letech 2007-2011. Předmětem výzkumu je systematická tvůrčí činnost v oblasti inkluzivního vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základní škole, s důrazem na implementaci RVP ZV, na výuku podle ŠVP a s cílem syntetizovat didaktické principy, přístupy, strategie a koncepce do modelu inkluzivní didaktiky. Realizace probíhá v základních školách v Brně a v Jihomoravském kraji. Uvedeny jsou konkrétní výsledky výzkumného šetření zaměřeného na žáky se specifickými poruchami učení, se sociálním znevýhodněním, se zdravotním postižením.

In English

The text is focused on the analysis of inclusive education with regard to legislation and results from empirical study with in research plan Special needs of pupils in the context of Framework educational program for elementary education in 2007 to 2011.The subject of research is systematic creative activity in inclusive education of pupils with special needs in elementary school with an emphasis on implementation of Framework educational programme for elementary education. The emphasis is also on teaching by School educational programmes to synthesize didactic principles, approaches, strategy and conceptions into the model of inclusive didactic. The research is realised in elementary schools in Brno and elementary schols in the South Moravia. There is give concrete results of research focused on pupils with specific learning difficulties, pupils with social disadvantage, pupils with disabilities.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
Displayed: 9/11/2024 03:02