MAREŠ, Jan and Josef LUKAS. Klima školy a klima školní třídy - jak zjistit, co by mělo být v dotazníku (School climate and classroom climate - how to find out what should be in the questionnaires). In seminář NÚCEM Hodnotenie kvality vzdelávania na ZŠ a SŠ v SR v kontexte prebiehajúcej obsahovej reformy vzdelávania. 2013.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Klima školy a klima školní třídy - jak zjistit, co by mělo být v dotazníku
Name (in English) School climate and classroom climate - how to find out what should be in the questionnaires
Authors MAREŠ, Jan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Josef LUKAS (203 Czech Republic).
Edition seminář NÚCEM Hodnotenie kvality vzdelávania na ZŠ a SŠ v SR v kontexte prebiehajúcej obsahovej reformy vzdelávania, 2013.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Requested lectures
Field of Study 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14230/13:00067879
Organization unit Faculty of Social Studies
Keywords (in Czech) klima školy; klima školní třídy; diagnostika; evaluace
Keywords in English school climate; clasroom climate; assessment; evaluation
Changed by Changed by: PhDr. Josef Lukas, Ph.D., učo 17887. Changed: 31/3/2014 10:06.
Abstract
Příspěvek shrnuje zkušenosti se standardizací dotazníků mapujících klima školy a jejich alternativ v podobě jiných zdrojů informací a jiných způsobů získávání informací o klimatu školy a klimatu třídy. Autoevaluace klimatu školy je v příspěvku představována jako proces dialogu uvnitř školy a mapování potencionálně problémových oblastí, pokračující přes vlastní diagnostiku klimatu školy či jeho částí i způsoby práce s výsledky. Jako příklad slouží nástroje dostupné on-line (projekt "Cesta ke kvalitě").
Abstract (in English)
This paper summarizes experiences with standardized questionnaires charting school climate and their alternatives in the form of other sources of information and other ways of getting information about school climate and classroom climate. Self-evaluation of school climate in this paper is presented as the process of dialogue within schools and the process of mapping potential problem areas, continuing through their own school climate assessment as ways to work with the results. As the example of climate assessment serves some tools available online (project "Path to Quality").
PrintDisplayed: 25/4/2024 03:09