Detailed Information on Publication Record
2013
Art-brand in modern production and distribution of music
KHOKHLOVA, ElenaBasic information
Original name
Art-brand in modern production and distribution of music
Name in Czech
Hudební značka v provozu a distribuci hudby
Authors
KHOKHLOVA, Elena (643 Russian Federation, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Acta musicologica, Brno, Ústav hudební vědy FF MU Brno, 2013, 1214-5955
Other information
Language
English
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
Art, architecture, cultural heritage
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14210/13:00067880
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
hudební produkce; distribuce; umělecká značka; hodnota
Keywords in English
music production; distribution; art brand value; reputation
Tags
Změněno: 17/4/2014 17:20, Elena Khokhlova, Ph.D.
V originále
Production and promotion of music nowadays function s within the frames and rules of general market. It is globally produced and reproduced to b e promoted and sold, consumed. The main processes concerning production, reproduction, distribution and consumption of music therefore can be accepted under the term of creative industries, which tend to manipulate with such pure marketing tools as reputation and brand.
In Czech
Provoz a promotion hudby funguje dnes podle pravidel obecného trhu: hudba je produktována, reproduktována s učelem prodejů a spotřeby. Podle toho, že i hudební trh je trhem, používá se tady zvláštní marketingové koncepty a nástroje, jako jsou reputace a značky.
Links
MUNI/A/0740/2012, interní kód MU |
|