J 2013

Art-brand in modern production and distribution of music

KHOKHLOVA, Elena

Basic information

Original name

Art-brand in modern production and distribution of music

Name in Czech

Hudební značka v provozu a distribuci hudby

Authors

KHOKHLOVA, Elena (643 Russian Federation, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Acta musicologica, Brno, Ústav hudební vědy FF MU Brno, 2013, 1214-5955

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

Art, architecture, cultural heritage

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14210/13:00067880

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

hudební produkce; distribuce; umělecká značka; hodnota

Keywords in English

music production; distribution; art brand value; reputation
Změněno: 17/4/2014 17:20, Elena Khokhlova, Ph.D.

Abstract

V originále

Production and promotion of music nowadays function s within the frames and rules of general market. It is globally produced and reproduced to b e promoted and sold, consumed. The main processes concerning production, reproduction, distribution and consumption of music therefore can be accepted under the term of creative industries, which tend to manipulate with such pure marketing tools as reputation and brand.

In Czech

Provoz a promotion hudby funguje dnes podle pravidel obecného trhu: hudba je produktována, reproduktována s učelem prodejů a spotřeby. Podle toho, že i hudební trh je trhem, používá se tady zvláštní marketingové koncepty a nástroje, jako jsou reputace a značky.

Links

MUNI/A/0740/2012, interní kód MU
Name: Příprava a zahájení pramenného výzkumu k problematice dějin hudební kultury města Brna
Investor: Masaryk University, Category A