Detailed Information on Publication Record
2012
Problémové vyučování v pregraduálním vzdělávání učitelů matematiky
NOVOTNÁ, JiřinaBasic information
Original name
Problémové vyučování v pregraduálním vzdělávání učitelů matematiky
Name in Czech
Problémové vyučování v pregraduálním vzdělávání učitelů matematiky
Name (in English)
Problem Teaching in pregradual Education Teacher of Mathematics
Authors
NOVOTNÁ, Jiřina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Novotná, Jiřina (ed.).
Novotná, Jiřina (ed.).
Edition
1. vyd. Brno, Moderní trendy ve vyučování matematiky a přírodovědných předmětů. p. 83-89, 7 pp. 2012
Publisher
Pedagogická fakulta
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code
RIV/00216224:14410/12:00064325
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-6009-8
Keywords (in Czech)
problémové úlohy; vyučování; klíčové kompetence; průřezová témata; dělitel; násobek; derivace; lineární zobrazení; důkaz
Keywords in English
problem tasks; education; key competences; cross-sectional topics; curriculum; divisor; multiple; derivation; linear; proof
Tags
Reviewed
Změněno: 9/4/2013 07:36, PhDr. Jiřina Novotná, Ph.D.
V originále
V úvodu shrnujeme poznatky o řešení problémů, o problémových úlohách, o problémovém vyučování a poukazujeme na velký motivační náboj těchto metod. Příspěvek dále obsahuje tři náměty týkající se problémové výuky matematiky v pregraduální přípravě učitelů matematiky: vztah mezi čísly a, b a jejich největším společným dělitelem a nejmenším společným násobkem, odvození a důkaz vztahu pro n-tou derivaci funkce y=lnx, derivace polynomických funkcí a lineární zobrazení příslušných vektorových prostorů.
In English
The article contains topics for research of problems, for problem tasks, for problem education. There are three problems in pregradual education of teacher of mathematics presented: relationship between number a, b and their divisor and multiple, proof for n-derivation of function y = lnx, derivation of polynomial functions and linear representation of corresponded vector spaces.
Links
MUNI/B/0888/2011, interní kód MU |
|