Detailed Information on Publication Record
2012
Přístupy učitele k nadaným žákům
ŠŤÁVA, Jan, Jiřina NOVOTNÁ and Irena BĚLOHOUBKOVÁBasic information
Original name
Přístupy učitele k nadaným žákům
Name in Czech
Přístupy učitele k nadaným žákům
Name (in English)
Training teachers of gifted students
Authors
ŠŤÁVA, Jan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Jiřina NOVOTNÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Irena BĚLOHOUBKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách, p. 42-59, 18 pp. 2012
Publisher
Masarykova univerzita.
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/12:00064330
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-6144-6
Keywords (in Czech)
nadaný žák; legislativní základy práce s nadanými žáky; přístupy učitelů k nadaným žákům; mravní dimenze povolání; etický kodex; učitelská způsobilost; etika v práci učitele; učitel a žáci se specifickými potřebami vzdělávání motivace; nadání; ;
Keywords in English
gifted pupil; legislative basics with talented pupils; the moral dimension of professional code of ethics; teaching ability; work ethics teacher; the teacher and pupils with special educational needsmotivation
Tags
Reviewed
Změněno: 10/4/2013 09:45, PhDr. Jiřina Novotná, Ph.D.
V originále
Kapitola se zabývá problematikou přístupů učitelů ke vzdělávání nadaných žáků a současně se též dotýká v této souvislosti mravní dimenze učitelské profese, poukazujíc na některé etické aspekty práce učitele. Uvádí též některé etické aspekty práce učitele se žáky se specifickými vzdělávacími potřebami. V kapitole jsou též shrnuty výsledky výzkumu vztahu učitelů k nadaným žákům.
In English
The chapter deals with approaches to training teachers of gifted students, while also touching in this context, the moral dimension of the teaching profession, pointing out some of the ethical aspects of the work of teachers. They shall also mention some of the ethical aspects of teachers work with pupils with special educational needs.In the chapter the results of the research teachers of gifted pupils is presented.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|