C 2012

Přístupy učitele k nadaným žákům

ŠŤÁVA, Jan, Jiřina NOVOTNÁ and Irena BĚLOHOUBKOVÁ

Basic information

Original name

Přístupy učitele k nadaným žákům

Name in Czech

Přístupy učitele k nadaným žákům

Name (in English)

Training teachers of gifted students

Authors

ŠŤÁVA, Jan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Jiřina NOVOTNÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Irena BĚLOHOUBKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách, p. 42-59, 18 pp. 2012

Publisher

Masarykova univerzita.

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/12:00064330

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-6144-6

Keywords (in Czech)

nadaný žák; legislativní základy práce s nadanými žáky; přístupy učitelů k nadaným žákům; mravní dimenze povolání; etický kodex; učitelská způsobilost; etika v práci učitele; učitel a žáci se specifickými potřebami vzdělávání motivace; nadání; ;

Keywords in English

gifted pupil; legislative basics with talented pupils; the moral dimension of professional code of ethics; teaching ability; work ethics teacher; the teacher and pupils with special educational needsmotivation

Tags

Reviewed
Změněno: 10/4/2013 09:45, PhDr. Jiřina Novotná, Ph.D.

Abstract

V originále

Kapitola se zabývá problematikou přístupů učitelů ke vzdělávání nadaných žáků a současně se též dotýká v této souvislosti mravní dimenze učitelské profese, poukazujíc na některé etické aspekty práce učitele. Uvádí též některé etické aspekty práce učitele se žáky se specifickými vzdělávacími potřebami. V kapitole jsou též shrnuty výsledky výzkumu vztahu učitelů k nadaným žákům.

In English

The chapter deals with approaches to training teachers of gifted students, while also touching in this context, the moral dimension of the teaching profession, pointing out some of the ethical aspects of the work of teachers. They shall also mention some of the ethical aspects of teachers work with pupils with special educational needs.In the chapter the results of the research teachers of gifted pupils is presented.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education