ŠŤÁVA, Jan, Jiřina NOVOTNÁ and Irena BĚLOHOUBKOVÁ. Přístupy učitele k nadaným žákům (Training teachers of gifted students). In Novotná, Jiřina. Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita., 2012, p. 42-59. ISBN 978-80-210-6144-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Přístupy učitele k nadaným žákům
Name in Czech Přístupy učitele k nadaným žákům
Name (in English) Training teachers of gifted students
Authors ŠŤÁVA, Jan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Jiřina NOVOTNÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Irena BĚLOHOUBKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách, p. 42-59, 18 pp. 2012.
Publisher Masarykova univerzita.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/12:00064330
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-6144-6
Keywords (in Czech) nadaný žák; legislativní základy práce s nadanými žáky; přístupy učitelů k nadaným žákům; mravní dimenze povolání; etický kodex; učitelská způsobilost; etika v práci učitele; učitel a žáci se specifickými potřebami vzdělávání motivace; nadání; ;
Keywords in English gifted pupil; legislative basics with talented pupils; the moral dimension of professional code of ethics; teaching ability; work ethics teacher; the teacher and pupils with special educational needsmotivation
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Jiřina Novotná, Ph.D., učo 1363. Changed: 10/4/2013 09:45.
Abstract
Kapitola se zabývá problematikou přístupů učitelů ke vzdělávání nadaných žáků a současně se též dotýká v této souvislosti mravní dimenze učitelské profese, poukazujíc na některé etické aspekty práce učitele. Uvádí též některé etické aspekty práce učitele se žáky se specifickými vzdělávacími potřebami. V kapitole jsou též shrnuty výsledky výzkumu vztahu učitelů k nadaným žákům.
Abstract (in English)
The chapter deals with approaches to training teachers of gifted students, while also touching in this context, the moral dimension of the teaching profession, pointing out some of the ethical aspects of the work of teachers. They shall also mention some of the ethical aspects of teachers work with pupils with special educational needs.In the chapter the results of the research teachers of gifted pupils is presented.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 12/7/2024 15:10