BARTOŇOVÁ, Miroslava. Inkluze žáků s lehkým mentálním postižením. Efeta. Bratislava: Emitplus, ročník XXI, 4/2012, s. 22-26. ISSN 1335-1397. 2012.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Inkluze žáků s lehkým mentálním postižením
Název česky Inkluze žáků s lehkým mentálním postižením
Název anglicky Inclusion of Pupils with Mild Mental Disabilities
Autoři BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Efeta, Bratislava, Emitplus, 2012, 1335-1397.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/12:00064333
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky inkluze; vzdělávání; pedagog; rodina; žák s lehkým mentálním postižením; kvantitativní výzkum
Klíčová slova anglicky inclusion; education; pedagogue; family; pupil with mild mental disability; quantitative research
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 11. 4. 2013 15:23.
Anotace
Článek je ukázkou dvou výzkumných šetření zaměřených na analýzu inkluzivního vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením. Hlavním cílem výzkumného šetření bylo popsat faktory a podpůrná opatření, ovlivňující proces inkluze žáků s lehkým mentálním postižením v základních školách v České republice. Text prezentuje parciální části výzkumu orientovaného na indikátory vzdělávání a pohledu pedagoga na žáka s lehkým mentálním postižením v inkluzivní edukaci.
Anotace anglicky
Education and social inclusion of pupils with mild mental disabilities into the schooling environment is affected by many factors. Especially it is necessary to have in mind the pupils own and different personalities and that education require theoretical knowledge and practical experiences. The article shows two researches aiming on analysis of inclusive education of pupils with mild mental disabilities. The main goal of the research was to describe factors and supporting measures affecting the inclusion process of pupils with mild mental disabilities in basic schools in the Czech Republic. The text presents partial parts of the research oriented on educational indicators and view of the pedagogue on pupil with mild mental disabilities in inclusive education.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 18. 4. 2024 15:58