BARTOŇOVÁ, Miroslava. Inkluze žáků s lehkým mentálním postižením (Inclusion of Pupils with Mild Mental Disabilities). Efeta. Bratislava: Emitplus, 2012, ročník XXI, 4/2012, p. 22-26. ISSN 1335-1397.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Inkluze žáků s lehkým mentálním postižením
Name in Czech Inkluze žáků s lehkým mentálním postižením
Name (in English) Inclusion of Pupils with Mild Mental Disabilities
Authors BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Efeta, Bratislava, Emitplus, 2012, 1335-1397.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/12:00064333
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) inkluze; vzdělávání; pedagog; rodina; žák s lehkým mentálním postižením; kvantitativní výzkum
Keywords in English inclusion; education; pedagogue; family; pupil with mild mental disability; quantitative research
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 11/4/2013 15:23.
Abstract
Článek je ukázkou dvou výzkumných šetření zaměřených na analýzu inkluzivního vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením. Hlavním cílem výzkumného šetření bylo popsat faktory a podpůrná opatření, ovlivňující proces inkluze žáků s lehkým mentálním postižením v základních školách v České republice. Text prezentuje parciální části výzkumu orientovaného na indikátory vzdělávání a pohledu pedagoga na žáka s lehkým mentálním postižením v inkluzivní edukaci.
Abstract (in English)
Education and social inclusion of pupils with mild mental disabilities into the schooling environment is affected by many factors. Especially it is necessary to have in mind the pupils own and different personalities and that education require theoretical knowledge and practical experiences. The article shows two researches aiming on analysis of inclusive education of pupils with mild mental disabilities. The main goal of the research was to describe factors and supporting measures affecting the inclusion process of pupils with mild mental disabilities in basic schools in the Czech Republic. The text presents partial parts of the research oriented on educational indicators and view of the pedagogue on pupil with mild mental disabilities in inclusive education.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 20/5/2024 08:09