ŠTĚPÁNEK, Libor a Alena HRADILOVÁ. Designing ICT-enhanced language programmes: Academic writing for postgraduate studies. Language Learning in Higher Education; Journal of the European Confederation of Language Centres in Higher Education (CercleS). Volume 2, Issue 1, s. 163-171. ISSN 2191-611X. doi:10.1515/cercles-2012-0010. 2013.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Designing ICT-enhanced language programmes: Academic writing for postgraduate studies
Autoři ŠTĚPÁNEK, Libor (203 Česká republika, garant, domácí) a Alena HRADILOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Language Learning in Higher Education; Journal of the European Confederation of Language Centres in Higher Education (CercleS), 2013, 2191-611X.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14640/13:00067902
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Doi http://dx.doi.org/10.1515/cercles-2012-0010
UT WoS 000447331800010
Klíčová slova anglicky Academic writing; ICT-enhanced activity; online peer review; video-conferencing
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 8. 4. 2015 11:38.
Anotace
This paper presents a case study of a course on academic writing for postgraduate studies within a collaborative and interactive information and communication technologies (ICT) based language-learning setting. It describes the structure of an academic writing course for PhD students, focusing on three ICT-enhanced course activities: collaborative tasks undertaken within a discussion forum, online peer reviews, and videoconferencing with invited specialists. Samples of the course participants' work and results of their feedback are presented. Results indicate that while ICT-enhanced tools are considered useful by both course participants and teachers, there continues to be a need for research regarding the benefits of ICT-enhanced methods when they are combined with a traditional approach to teaching and learning.
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 23:09