k 2009

Videostudie fází experimentování v hodinách fyziky na ZŠ

NOVÁK, Petr

Basic information

Original name

Videostudie fází experimentování v hodinách fyziky na ZŠ

Name in Czech

Videostudie fází experimentování v hodinách fyziky na ZŠ

Name (in English)

Videostudy stages of experimentation in physics lessons at secondary school

Authors

Edition

Sborník příspěvků z konference DIDFYZ 2008, 2009

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

pedagogický výzkum, didaktická diagnostika, videostudie, školní experiment, jednoduchý experiment, fáze experimentování

Keywords in English

educational research didactic diagnostics videostudy school experiment simple experiment phase of experimentation

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 20/3/2013 10:12, Mgr. Petr Novák, Ph.D.

Abstract

V originále

Metoda videostudie je zde představena jako metoda, využitá při analýze školního experimentu, a to v případě pedagogického výzkumu fází experimentování v hodinách fyziky na ZŠ.

In English

Method video is here presented as a method used in the analysis of the school experiment, in the case of educational research phase of experimentation in physics at the elementary school hours.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education