k 2009

Jaké cíle experimentování preferují učitelé fyziky na základní škole

NOVÁK, Petr

Basic information

Original name

Jaké cíle experimentování preferují učitelé fyziky na základní škole

Name in Czech

Jaké cíle experimentování preferují učitelé fyziky na základní škole

Name (in English)

What are the objectives experimentation prefer physics teachers in elementary school

Authors

NOVÁK, Petr

Edition

Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 4, 2009

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

didaktická diagnostika, polostrukturované interview, cíle experimentování, školní experiment

Keywords in English

didactic diagnostics semi-structured interview the objective of experimentation school experiment
Změněno: 20/3/2013 10:25, Mgr. Petr Novák, Ph.D.

Abstract

ORIG EN

V originále

Příspěvek seznamuje s výsledky výzkumné studie, v níž se na základě polostrukturovaného interview s učiteli fyziky zjišťovalo, jaké cíle preferují v souvislosti s experimentováním ve výuce fyziky na základní škole. Výsledky naznačují, že učitelé spojují experimentování s kvalitativní ukázkou daného fyzikálního jevu, jedná-li se demonstrační experiment. V případě žákovského experimentu je cíl soustředěn na praktickou dovednost žáků spojenou s kvalitativním a kvantitavním ověřením teoretických výpovědí.

In English

The contribution introduces the results of research studies, in which on the basis of interviews with teachers polostrukturovaného physics checked as preferred targets in the context of experimentation in teaching physics at an elementary school. Results suggest that teachers combine experimentation with a qualitative demonstration of the physical phenomenon, whether it is a demonstration experiment. In the case of pupil is the objective of the experiment focused on practical skills associated with students, quantitatively and qualitatively, the verification of theoretical statements.

Links

2E08026, research and development project
Name: Vývoj a pilotní odzkoušení metodiky pro vytváření a používání didaktických prostředků propagujících technické disciplíny a výzkum ve výuce na základních školách
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR
Displayed: 31/10/2024 23:46