Jaké cíle experimentování preferují učitelé fyziky na základní škole
NOVÁK, Petr. Jaké cíle experimentování preferují učitelé fyziky na základní škole (What are the objectives experimentation prefer physics teachers in elementary school). In Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 4. 2009. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Jaké cíle experimentování preferují učitelé fyziky na základní škole |
Name in Czech | Jaké cíle experimentování preferují učitelé fyziky na základní škole |
Name (in English) | What are the objectives experimentation prefer physics teachers in elementary school |
Authors | NOVÁK, Petr. |
Edition | Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 4, 2009. |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Presentations at conferences |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
Organization unit | Faculty of Education |
Keywords (in Czech) | didaktická diagnostika, polostrukturované interview, cíle experimentování, školní experiment |
Keywords in English | didactic diagnostics semi-structured interview the objective of experimentation school experiment |
Changed by | Changed by: Mgr. Petr Novák, Ph.D., učo 55583. Changed: 20/3/2013 10:25. |
Abstract |
---|
Příspěvek seznamuje s výsledky výzkumné studie, v níž se na základě polostrukturovaného interview s učiteli fyziky zjišťovalo, jaké cíle preferují v souvislosti s experimentováním ve výuce fyziky na základní škole. Výsledky naznačují, že učitelé spojují experimentování s kvalitativní ukázkou daného fyzikálního jevu, jedná-li se demonstrační experiment. V případě žákovského experimentu je cíl soustředěn na praktickou dovednost žáků spojenou s kvalitativním a kvantitavním ověřením teoretických výpovědí. |
Abstract (in English) |
---|
The contribution introduces the results of research studies, in which on the basis of interviews with teachers polostrukturovaného physics checked as preferred targets in the context of experimentation in teaching physics at an elementary school. Results suggest that teachers combine experimentation with a qualitative demonstration of the physical phenomenon, whether it is a demonstration experiment. In the case of pupil is the objective of the experiment focused on practical skills associated with students, quantitatively and qualitatively, the verification of theoretical statements. |
Links | |
---|---|
2E08026, research and development project | Name: Vývoj a pilotní odzkoušení metodiky pro vytváření a používání didaktických prostředků propagujících technické disciplíny a výzkum ve výuce na základních školách |
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR |
PrintDisplayed: 12/10/2024 23:12