Detailed Information on Publication Record
2010
Videostudie jednoduchého experimentu v hodinách fyziky na ZŠ
NOVÁK, Petr and Josef TRNABasic information
Original name
Videostudie jednoduchého experimentu v hodinách fyziky na ZŠ
Name in Czech
Videostudie jednoduchého experimentu v hodinách fyziky na ZŠ
Name (in English)
Videostudy of simple experiment in physics lessons at secondary school
Authors
NOVÁK, Petr and Josef TRNA
Edition
DIDFYZ 2010, 2010
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
fyzikální vzdělávání, jednoduchý experiment, videostudie
Keywords in English
physics education, simple experiment, videostudy
Změněno: 20/3/2013 10:29, Mgr. Petr Novák, Ph.D.
V originále
Příspěvek prezentuje výsledky výzkumu jednoduchých experimentů ve výuce fyziky, v němž byla použita metoda videostudie. Tato metoda byla použita pro analýzu školních experimentů v hodinách fyziky na základní škole. Jádrem videostudie je kódování, které bylo prováděno podle kategoriálních systémů: fáze experimentu, experiment kvalitativní a kvantitativní, experiment demonstrační a žákovský, jednoduchý experiment.
In English
This paper presents research results of simple experiments in physics education, which was used in the video study. This method was used for the analysis of experiments in school physics classes at primary school. The core of the encoding video study, which was carried out under categorical systems: the phase of the experiment, qualitative and quantitative experiments, and student demonstration experiment, a simple experiment.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|