a 2011

Climate literacy for upper primary teachers

MILÉŘ, Tomáš and Jindřiška SVOBODOVÁ

Basic information

Original name

Climate literacy for upper primary teachers

Name in Czech

Klimatická gramotnost pro učitele základních škol

Edition

2011

Other information

Type of outcome

Konferenční abstrakt

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

klimatická gramotnost, vzdělávání, výzkum, dotazníkové šetření

Keywords in English

climate literacy, education, research, survey

Tags

International impact
Změněno: 22/3/2013 20:29, Mgr. Tomáš Miléř, Ph.D.

Abstract

V originále

We conducted a survey investigating upper primary teachers’ knowledge of climate change in the Czech republic. At the poster we present the results of our survey. We also suggest a climate curriculum designed as a systematic three year course. The curriculum was tested at a pilot upper primary school as a voluntary subject with time allotment one hour a week.

In Czech

Provedli jsme dotazníkové šetření u učitelů druhého stupně základních škol v ČR zkoumající jejich znalosti v oblasti změny klimatu. Formou plakátu prezentujeme výsledky našeho výzkumu. Navrhli jsme zálkadní klimatické kurikulum koncipované jako systematický tříletý kurz, který byl testován na pilotní základní škole jako volitelný předmět s časovou dotaci jednu hodinu týdně.