MILÉŘ, Tomáš and Jindřiška SVOBODOVÁ. Climate literacy for upper primary teachers. 2011.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Climate literacy for upper primary teachers
Name in Czech Klimatická gramotnost pro učitele základních škol
Authors MILÉŘ, Tomáš and Jindřiška SVOBODOVÁ.
Edition 2011.
Other information
Type of outcome Conference abstract
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) klimatická gramotnost, vzdělávání, výzkum, dotazníkové šetření
Keywords in English climate literacy, education, research, survey
Tags International impact
Changed by Changed by: Mgr. Tomáš Miléř, Ph.D., učo 80022. Changed: 22/3/2013 20:29.
Abstract
We conducted a survey investigating upper primary teachers’ knowledge of climate change in the Czech republic. At the poster we present the results of our survey. We also suggest a climate curriculum designed as a systematic three year course. The curriculum was tested at a pilot upper primary school as a voluntary subject with time allotment one hour a week.
Abstract (in Czech)
Provedli jsme dotazníkové šetření u učitelů druhého stupně základních škol v ČR zkoumající jejich znalosti v oblasti změny klimatu. Formou plakátu prezentujeme výsledky našeho výzkumu. Navrhli jsme zálkadní klimatické kurikulum koncipované jako systematický tříletý kurz, který byl testován na pilotní základní škole jako volitelný předmět s časovou dotaci jednu hodinu týdně.
PrintDisplayed: 10/9/2024 13:47