k 2011

Sledování mikroklimatu ve třídě během vyučování

MILÉŘ, Tomáš

Basic information

Original name

Sledování mikroklimatu ve třídě během vyučování

Name (in English)

Monitoring of microclimate in the classroom during the lesson

Edition

7. konference s mezinárodní účastí ŠKOLA A ZDRAVÍ PRO 21. STOLETÍ, 2011

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

vzdělávání; experimenty; mikroklima

Keywords in English

education; experiments; microclimate
Změněno: 22/3/2013 20:56, Mgr. Tomáš Miléř, Ph.D.

Abstract

V originále

Doporučení vědeckých výzkumů nebývá vždy dostatečně akceptováno dotčenou populací. Mnohdy je účelné podpořit závěry těchto výzkumů zjednodušenými experimenty, které jsou vhodné pro školní vzdělávání. Přímý kontakt žáků s vlastním měřením má značný následný impakt. Hlavním parametrem, který může výrazně ovlivnit efektivnost výuky, je vedle teploty, vlhkosti vzduchu a intenzity světla obsah CO2. Pro měření byla vybrána souprava Vernier, která umožňuje sledování sledovaných parametrů. Měření bylo prováděno v delším časovém průběhu v různých typech učeben (různá expozice vůči dopadu slunečního záření, různá velikost místnosti) za různého počtu žáků a při různých činnostech. Byla sledována i role pootevřených oken a krátkého vyvětrání učebny v průběhu hodiny na hodnoty fyzikálních veličin. Vyhodnocení měření mikroklimatu nám umožnilo vytvořit projekty pro výzkum realizovatelný žáky škol. Vlastní měření je možno doplnit testováním reakční doby žáků za různých mikroklimatických podmínek.

In English

The recommendations of the scientific research are not always sufficiently accepted by the population. Often it is useful to support the conclusions of these researches by simplified experiments that are suitable for school education. This paper describes a simple monitoring of the basic physical parameters describing the microclimate in the classroom during the lesson. The main parameter, which can significantly affect the efficiency of the teaching/learning process, in addition to temperature, humidity and light intensity is the CO2 content. For monitoring the parameters we have chosen a set Vernier. Monitoring of the parameters was carried out over a longer time in the course in different types of classrooms (different exposures to solar radiation, different size of the room) with a variable number of pupils, and during the various pupils activities. Evaluation and measurement was completed by testing the reaction time of students under various microclimatic conditions.