MILÉŘ, Tomáš. The climate literacy challenge. In 2nd International Conference on Education & Educational Psychology - ICEEPSY 2011. 2011.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name The climate literacy challenge
Name in Czech Výzva ke klimatické gramotnosti
Authors MILÉŘ, Tomáš.
Edition 2nd International Conference on Education & Educational Psychology - ICEEPSY 2011, 2011.
Other information
Original language English
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Cyprus
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) vzdělávání; kurikulum; klimatická gramotnost; vědecká komunikace; učební plány
Keywords in English education; curriculum; climate literacy; science communication; lesson plans
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Tomáš Miléř, Ph.D., učo 80022. Changed: 22/3/2013 21:11.
Abstract
Climate literacy is crucial for future low-carbon living. On the basic of our research, we designed a three years course for upper primary school in order to improve the climate literacy of the population. We have performed a three year testing of the improved curriculum at the pilot upper primary school. The curriculum was designed for grades 7 to 9 of the Czech educational system and can be modified for other countries.
Abstract (in Czech)
Gramotnost týkající se klimatu je zásadní pro budoucí nízkouhlíkový život. Na základě našeho výzkumu jsme navrhli tříleté kurzy pro základní školy, s cílem zlepšit gramotnost obyvatelstva týkající se klimatu. Provedli jsme tříleté testování navrženého kurikula na pilotní základní škole. Učební plán byl navržen pro 7 až 9 třídu českého vzdělávacího systému a může být upraven i pro jiné země.
PrintDisplayed: 20/8/2024 23:31