k 2010

Klimatická gramotnost

MILÉŘ, Tomáš

Základní údaje

Originální název

Klimatická gramotnost

Název anglicky

Climate literacy

Vydání

XXVIII. mezinárodní kolokvium o řízení vzdělávacího procesu, 2010

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

klimatická gramotnost, vzdělávání, kurikulum

Klíčová slova anglicky

climate literacy, education, curriculum

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 22. 3. 2013 21:54, Mgr. Tomáš Miléř, Ph.D.

Anotace

V originále

Klimatická gramotnost je nový termín, který si v podmínkách v české společnosti teprve hledá své místo. Vzdělávání by vždy mělo reflektovat aktuální potřeby společnosti, bohužel téma klimatických změn přes svou závažnost dosud nenašlo adekvátní odezvu. Ve světě existují ojedinělé pokusy o zavedení tématu změn klimatu do vzdělávacího systému, ovšem přicházejí poněkud pozdě. Také v České republice dosud chybí koncepční přístup k otázce klimatických změn ve vzdělávacím systému. Prezentujeme návrh vzdělávacího obsahu výuky změn klimatu pro druhý stupeň základní školy. Aktivity a výukové moduly byly testovány na brněnské základní škole.

Anglicky

Climate literacy is a new term which has not been properly introduced in the Czech republic. Education should always reflect the current needs of society, unfortunately, the theme of climate change despite its seriousness has not found an adequate response. In the world there are sporadic attempts to introduce the topic of climate change into the education system, but come a little late. Also in the Czech Republic conceptual approach to climate change in the education system is missing. We offer the curriculum for teaching climate change topic at the middle school level.