2010
Klimatická gramotnost
MILÉŘ, TomášZákladní údaje
Originální název
Klimatická gramotnost
Název anglicky
Climate literacy
Autoři
Vydání
XXVIII. mezinárodní kolokvium o řízení vzdělávacího procesu, 2010
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
klimatická gramotnost, vzdělávání, kurikulum
Klíčová slova anglicky
climate literacy, education, curriculum
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 22. 3. 2013 21:54, Mgr. Tomáš Miléř, Ph.D.
V originále
Klimatická gramotnost je nový termín, který si v podmínkách v české společnosti teprve hledá své místo. Vzdělávání by vždy mělo reflektovat aktuální potřeby společnosti, bohužel téma klimatických změn přes svou závažnost dosud nenašlo adekvátní odezvu. Ve světě existují ojedinělé pokusy o zavedení tématu změn klimatu do vzdělávacího systému, ovšem přicházejí poněkud pozdě. Také v České republice dosud chybí koncepční přístup k otázce klimatických změn ve vzdělávacím systému. Prezentujeme návrh vzdělávacího obsahu výuky změn klimatu pro druhý stupeň základní školy. Aktivity a výukové moduly byly testovány na brněnské základní škole.
Anglicky
Climate literacy is a new term which has not been properly introduced in the Czech republic. Education should always reflect the current needs of society, unfortunately, the theme of climate change despite its seriousness has not found an adequate response. In the world there are sporadic attempts to introduce the topic of climate change into the education system, but come a little late. Also in the Czech Republic conceptual approach to climate change in the education system is missing. We offer the curriculum for teaching climate change topic at the middle school level.