PÍŠOVÁ, Michaela, Petr NAJVAR, Klára KOSTKOVÁ, Světlana HANUŠOVÁ and Věra JANÍKOVÁ. Expertnost učitele cizích jazyků: výsledky výzkumu založeného na pozorování a rozhovorech (Foreign language teacher expertise: results of research based on observations and interviews). In 20. výroční konference ČPdS "Koncepce vzdělávání v současné kurikulární diskusi". 2013.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Expertnost učitele cizích jazyků: výsledky výzkumu založeného na pozorování a rozhovorech
Name (in English) Foreign language teacher expertise: results of research based on observations and interviews
Authors PÍŠOVÁ, Michaela, Petr NAJVAR, Klára KOSTKOVÁ, Světlana HANUŠOVÁ and Věra JANÍKOVÁ.
Edition 20. výroční konference ČPdS "Koncepce vzdělávání v současné kurikulární diskusi" 2013.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) učitel, expertnost, empirický výzkum, cizí jazyky, pozorování výuky, rozhovor, stimulované vybavování
Keywords in English teacher, expertise, empirical research, foreign languages, observation, interview, stimulated recall
Changed by Changed by: doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D., učo 134100. Changed: 23/3/2013 17:20.
Abstract
Cílem příspěvku je představit design a metodologii výzkumu expertnosti a determinant jejího rozvoje v profesi učitele a vybrané výsledky, jež dosavadní fáze výzkumu, realizovaného v rámci projektu GAČR P407/11/0234 Učitel-expert: jeho charakteristiky a determinanty profesního vývoje (na pozadí cizojazyčné výuky) přinesly. Prezentovaný výzkum se zaměřuje na problematiku identifikace expertů, na systematickou analýzu povahy expertnosti učitele a na procesy a podmínky jejího rozvoje a udržování. Staví na metodologii uplatňované v obecných výzkumech expertnosti v různých oblastech lidské činnosti vycházejících z kognitivních teorií, zároveň zohledňuje i sociální a afektivní dimenzi učitelské expertnosti. V prezentaci budou představeny výzkumný design a výsledky první a druhé fáze, jež stavěly na metodách pozorování a rozhovoru založeného na stimulovaném vybavování.
Links
GAP407/11/0234, research and development projectName: Učitel - expert: jeho charakteristiky a determinanty profesního rozvoje (na pozadí cizojazyčné výuky)
Investor: Czech Science Foundation
PrintDisplayed: 1/10/2024 03:33