Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{1092652, author = {Píšová, Michaela and Najvar, Petr and Kostková, Klára and Hanušová, Světlana and Janíková, Věra}, booktitle = {20. výroční konference ČPdS "Koncepce vzdělávání v současné kurikulární diskusi"}, keywords = {teacher, expertise, empirical research, foreign languages, observation, interview, stimulated recall}, language = {cze}, title = {Expertnost učitele cizích jazyků: výsledky výzkumu založeného na pozorování a rozhovorech}, year = {2013} }
TY - CONF ID - 1092652 AU - Píšová, Michaela - Najvar, Petr - Kostková, Klára - Hanušová, Světlana - Janíková, Věra PY - 2013 TI - Expertnost učitele cizích jazyků: výsledky výzkumu založeného na pozorování a rozhovorech KW - teacher, expertise, empirical research, foreign languages, observation, interview, stimulated recall N2 - Cílem příspěvku je představit design a metodologii výzkumu expertnosti a determinant jejího rozvoje v profesi učitele a vybrané výsledky, jež dosavadní fáze výzkumu, realizovaného v rámci projektu GAČR P407/11/0234 Učitel-expert: jeho charakteristiky a determinanty profesního vývoje (na pozadí cizojazyčné výuky) přinesly. Prezentovaný výzkum se zaměřuje na problematiku identifikace expertů, na systematickou analýzu povahy expertnosti učitele a na procesy a podmínky jejího rozvoje a udržování. Staví na metodologii uplatňované v obecných výzkumech expertnosti v různých oblastech lidské činnosti vycházejících z kognitivních teorií, zároveň zohledňuje i sociální a afektivní dimenzi učitelské expertnosti. V prezentaci budou představeny výzkumný design a výsledky první a druhé fáze, jež stavěly na metodách pozorování a rozhovoru založeného na stimulovaném vybavování. ER -
PÍŠOVÁ, Michaela, Petr NAJVAR, Klára KOSTKOVÁ, Světlana HANUŠOVÁ and Věra JANÍKOVÁ. Expertnost učitele cizích jazyků: výsledky výzkumu založeného na pozorování a rozhovorech (Foreign language teacher expertise: results of research based on observations and interviews). In \textit{20. výroční konference ČPdS ''Koncepce vzdělávání v současné kurikulární diskusi''}. 2013.
|