VACULÍK, Jaroslav. KE VZNIKU A VÝVOJI MASARYKOVY UNIVERZITY. In Mihola Jiří. Brno v proměnách staletí. Kapitoly z dějin města pod Špilberkem. první. Brno: Masarykova univerzita, 2014. s. 115-124. ISBN 978-80-210-6154-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název KE VZNIKU A VÝVOJI MASARYKOVY UNIVERZITY
Název anglicky On the Origin and Development of Masaryk University
Autoři VACULÍK, Jaroslav (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání první. Brno, Brno v proměnách staletí. Kapitoly z dějin města pod Špilberkem, od s. 115-124, 10 s. 2014.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 60101 History
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/14:00074673
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6154-5
Klíčová slova anglicky Masaryk University; establish a university; development a university;
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: prof. PhDr. Jaroslav Vaculík, CSc., učo 2734. Změněno: 25. 2. 2015 18:30.
Anotace
Návrh na zřízení univerzity v Brně byl předložen členům Revolučního národního shromáždění v listopadu 1918.Návrh byl schválen 28. ledna 1919. Univerzita měla nést jméno T. G. Masaryka a zahrnovat právnickou, lékařskou a filozofickou fakultu. Výuka byla přerušena 17. listopadu 1939, kdy ji nacisté obsadili. Po válce byla založena pedagogická fakulta.Po únoru 1948 byly některé fakulty uzavřeny. Nová etapa univerzity začala po listopadu 1989. Text vznikl na základě archivního výzkumu.
Anotace anglicky
The proposal to establish a university in Brno was submitted by members of the Revolutionary National Assembly in November 1918. The university was to bear the name of T. G. Masaryk and to include the faculties of Law, Medicine and Philosophy. The proposal was adopted on 28 January 1919; the faculties of Law and Medicine began their work as early as November 1919. Teaching was discontinued on 17 November 1939 when the Nazis occupied the rector’s office, the buildings of the faculties and the residence halls. After the war the Faculty of Education was established. After February 1948 the faculties of Pharmaceutics, Law and Education were removed from the university structures. A new stage of development of the University began after November 1989.The text is based on archival research.
VytisknoutZobrazeno: 26. 11. 2022 22:58