Detailed Information on Publication Record
2012
Billboards and traffic regulation
JANOVEC, MichalBasic information
Original name
Billboards and traffic regulation
Name in Czech
Billboardy a dopravní předpisy
Name (in English)
Billboards and traffic regulation
Authors
JANOVEC, Michal (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
2012. vyd. Brno, Cofola 2012: The Conference Proceedings, p. 593-599, 7 pp. 2012
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50500 5.5 Law
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14220/12:00064512
Organization unit
Faculty of Law
ISBN
978-80-210-5929-0
Keywords (in Czech)
billboardy; reklama; dopravní předpisy; pozemní komunikace; dálnice; ochranné pásmo
Keywords in English
billboards; advertising; traffic regulation; roads; highways; protection zone
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 29/3/2013 09:51, Mgr. Petra Georgala
V originále
Tento příspěvek se zabývá umísťováním billboardů v ČR v ochranných pásmech pozemních komunikací a souladu takového umísťování s dopravními předpisy. Na tuto problematiku je možno pohlížet ze dvou směrů a to s ohledem na bezpečnost dopravního provozu a dále z pohledu nezávadnosti obsahu reklamních sdělení.Dále je v něm také nastíněna jistá komparace s ostatními státy EU a situací v této oblasti.
In English
This article deals with billboards and traffic regulation around the roads in Czech Republic. We could take a look to this problematic topic from different points of view. One is about the traffic safety on the roads and the other one is about the road traffic safety. There is also a part of comparison of the law regulation here in Czech Republic with other countries in the EU.