D 2012

Billboards and traffic regulation

JANOVEC, Michal

Basic information

Original name

Billboards and traffic regulation

Name in Czech

Billboardy a dopravní předpisy

Name (in English)

Billboards and traffic regulation

Authors

JANOVEC, Michal (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

2012. vyd. Brno, Cofola 2012: The Conference Proceedings, p. 593-599, 7 pp. 2012

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50500 5.5 Law

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14220/12:00064512

Organization unit

Faculty of Law

ISBN

978-80-210-5929-0

Keywords (in Czech)

billboardy; reklama; dopravní předpisy; pozemní komunikace; dálnice; ochranné pásmo

Keywords in English

billboards; advertising; traffic regulation; roads; highways; protection zone

Tags

Tags

Reviewed
Změněno: 29/3/2013 09:51, Mgr. Petra Georgala

Abstract

V originále

Tento příspěvek se zabývá umísťováním billboardů v ČR v ochranných pásmech pozemních komunikací a souladu takového umísťování s dopravními předpisy. Na tuto problematiku je možno pohlížet ze dvou směrů a to s ohledem na bezpečnost dopravního provozu a dále z pohledu nezávadnosti obsahu reklamních sdělení.Dále je v něm také nastíněna jistá komparace s ostatními státy EU a situací v této oblasti.

In English

This article deals with billboards and traffic regulation around the roads in Czech Republic. We could take a look to this problematic topic from different points of view. One is about the traffic safety on the roads and the other one is about the road traffic safety. There is also a part of comparison of the law regulation here in Czech Republic with other countries in the EU.