HLOUŠKOVÁ, Lenka, Veronika OPLOCKÁ and Michaela VACKOVÁ. Zkušenostně reflektivní učení v řízených praxích v rámci oboru Sociální pedagogika a poradenství na FF MU (The Experiential learning in a controlled reflective practices within social pedagogy and counseling at the Faculty of Arts). In Zkušenost – reflexe – učení: konference Akademického centra osobnostního rozvoje, Brno, 5.-6. března 2013. 2013.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Zkušenostně reflektivní učení v řízených praxích v rámci oboru Sociální pedagogika a poradenství na FF MU
Name in Czech Zkušenostně reflektivní učení v řízených praxích v rámci oboru Sociální pedagogika a poradenství na FF MU
Name (in English) The Experiential learning in a controlled reflective practices within social pedagogy and counseling at the Faculty of Arts
Authors HLOUŠKOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Veronika OPLOCKÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Michaela VACKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Zkušenost – reflexe – učení: konference Akademického centra osobnostního rozvoje, Brno, 5.-6. března 2013, 2013.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/13:00067986
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) etické dilema; etický problém; profesní etika; poradce; reflektivní učení
Keywords in English ethical dilemma; ethical problem; ethics; counselor; reflective learning
Tags rivok, RIVZ
Changed by Changed by: Mgr. et Mgr. Veronika Šimková, učo 215591. Changed: 16/4/2014 15:01.
Abstract
Příspěvek bude věnován otázce, jak jsou studenti bakalářského stupně studia oboru Sociální pedagogika a poradenství na FF MU vedeni k reflexi konkrétních aspektů pedagogické práce, sociální práce a poradenské práce v průběhu jednotlivých odborných praxí. Na příkladu jedné odborné praxe - praxe v poradenských zařízeních, ukážeme podrobněji, jakými způsoby jsou studenti podporováni v reflexi etických aspektů poradenské práce (etických dilemat či etických problémů u vybraných poradců) a co konkrétně studenti reflektují.
Abstract (in English)
The contribution will be devoted to the question of how the students bachelor degree in Social Pedagogy and advice to MU FF led to reflection on the concrete aspects of pedagogical work, social work and counseling work during individual professional practice. The example of a professional practice - practice in counseling centers, we will show in more detail the ways in which students are encouraged to reflect on the ethical aspects of counseling work (ethical dilemmas and ethical issues in selected advisers), and specifically what students reflect.
Links
MUNI/A/0765/2012, interní kód MUName: Celoživotní učení v institucionálních souvislostech
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 29/7/2024 09:21