Detailed Information on Publication Record
2013
Zkušenostně reflektivní učení v řízených praxích v rámci oboru Sociální pedagogika a poradenství na FF MU
HLOUŠKOVÁ, Lenka, Veronika OPLOCKÁ and Michaela VACKOVÁBasic information
Original name
Zkušenostně reflektivní učení v řízených praxích v rámci oboru Sociální pedagogika a poradenství na FF MU
Name in Czech
Zkušenostně reflektivní učení v řízených praxích v rámci oboru Sociální pedagogika a poradenství na FF MU
Name (in English)
The Experiential learning in a controlled reflective practices within social pedagogy and counseling at the Faculty of Arts
Authors
HLOUŠKOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Veronika OPLOCKÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Michaela VACKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Zkušenost – reflexe – učení: konference Akademického centra osobnostního rozvoje, Brno, 5.-6. března 2013, 2013
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/13:00067986
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
etické dilema; etický problém; profesní etika; poradce; reflektivní učení
Keywords in English
ethical dilemma; ethical problem; ethics; counselor; reflective learning
Změněno: 16/4/2014 15:01, Mgr. et Mgr. Veronika Šimková
V originále
Příspěvek bude věnován otázce, jak jsou studenti bakalářského stupně studia oboru Sociální pedagogika a poradenství na FF MU vedeni k reflexi konkrétních aspektů pedagogické práce, sociální práce a poradenské práce v průběhu jednotlivých odborných praxí. Na příkladu jedné odborné praxe - praxe v poradenských zařízeních, ukážeme podrobněji, jakými způsoby jsou studenti podporováni v reflexi etických aspektů poradenské práce (etických dilemat či etických problémů u vybraných poradců) a co konkrétně studenti reflektují.
In English
The contribution will be devoted to the question of how the students bachelor degree in Social Pedagogy and advice to MU FF led to reflection on the concrete aspects of pedagogical work, social work and counseling work during individual professional practice. The example of a professional practice - practice in counseling centers, we will show in more detail the ways in which students are encouraged to reflect on the ethical aspects of counseling work (ethical dilemmas and ethical issues in selected advisers), and specifically what students reflect.
Links
MUNI/A/0765/2012, interní kód MU |
|