A 2012

Výzkum ontogenetických, typologických a interpretačních aspektů současných výtvarných projevů žáků základních a středních škol

STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana, Stanislava ČERVENÁKOVÁ, Lenka TUČKOVÁ and Radka VEJRYCHOVÁ

Basic information

Original name

Výzkum ontogenetických, typologických a interpretačních aspektů současných výtvarných projevů žáků základních a středních škol

Name in Czech

Výzkum ontogenetických, typologických a interpretačních aspektů současných výtvarných projevů žáků základních a středních škol

Name (in English)

Ontogenetic research, typological and interpretive aspects of contemporary artistic expressions of primary and secondary schools

Authors

STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Stanislava ČERVENÁKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Lenka TUČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Radka VEJRYCHOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, CD-ROM, 2012

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Audiovizuální tvorba

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/12:00064569

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-6039-5

Keywords (in Czech)

výzkum; ontogeneze; dětský výtvarný projev

Keywords in English

research; onthogenesis; children s expression

Tags

Změněno: 21/5/2013 13:24, Mgr. Martina Dvořáková

Abstract

V originále

Výzkum je zaměřen na zcela aktuální stav predispozice a metodologie výuky výtvarné výchovy s ohledem na zkoumání projevů dětí a studentů vznikajících v prostředí české školy. Doposud nebyl takový výzkum konán ve větším rozsahu, pouze na úrovni diplomových prací. Do výzkumu bude zapojeno 200 studentů magisterského studia, kteří se budou věnovat sběru dat. Vybraná skupina studentů a doktorandů – asi 10 osob bude nasbíraná data shromažďovat, třídit a zpracovávat metodou kvalitativního kazuistického hodnocení. V závěru grantového projektu bude navržen několikastupňový model aplikačních doporučení pro školy. Projekt významně ovlivní praxi studentů na základních a středních školách. Studentská praxe se stane součástí výzkumu. Výzkum je propojen s tématy dizertačních prací doktorandů Doc. Hany Stehlíkové-Babyrádové.

In English

Research is focused entirely on the current state of predisposition and methodology of art education with a view to exploring expressions of children and students produced in the Czech school. Until now, such research has not been held in greater extent at the level theses. Do the research involved 200 Master students, who will pay for data collection. The selected group of students and PhD students - about 10 people collected data will be collected, sorted and processed by qualitative assessment kazuistického. At the end of the grant project will be designed in a multi-model application recommendations for the school. The project will significantly affect the practice of students in elementary and secondary schools. Students practice becomes part of the research. The research is linked to the topic of this dissertation doctoral Doc. Hany Stehlikova-Babyrádová.

Links

MUNI/B/0887/2011, interní kód MU
Name: Veřejný diskurs výtvarného umění 3 (Acronym: Versum 3)
Investor: Masaryk University, Category B