STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana, Stanislava ČERVENÁKOVÁ, Lenka TUČKOVÁ and Radka VEJRYCHOVÁ. Výzkum ontogenetických, typologických a interpretačních aspektů současných výtvarných projevů žáků základních a středních škol (Ontogenetic research, typological and interpretive aspects of contemporary artistic expressions of primary and secondary schools). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012. CD-ROM. ISBN 978-80-210-6039-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Výzkum ontogenetických, typologických a interpretačních aspektů současných výtvarných projevů žáků základních a středních škol
Name in Czech Výzkum ontogenetických, typologických a interpretačních aspektů současných výtvarných projevů žáků základních a středních škol
Name (in English) Ontogenetic research, typological and interpretive aspects of contemporary artistic expressions of primary and secondary schools
Authors STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Stanislava ČERVENÁKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Lenka TUČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Radka VEJRYCHOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, CD-ROM, 2012.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Audiovisual works
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/12:00064569
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-6039-5
Keywords (in Czech) výzkum; ontogeneze; dětský výtvarný projev
Keywords in English research; onthogenesis; children s expression
Tags Munipress
Changed by Changed by: Mgr. Martina Dvořáková, učo 180818. Changed: 21/5/2013 13:24.
Abstract
Výzkum je zaměřen na zcela aktuální stav predispozice a metodologie výuky výtvarné výchovy s ohledem na zkoumání projevů dětí a studentů vznikajících v prostředí české školy. Doposud nebyl takový výzkum konán ve větším rozsahu, pouze na úrovni diplomových prací. Do výzkumu bude zapojeno 200 studentů magisterského studia, kteří se budou věnovat sběru dat. Vybraná skupina studentů a doktorandů – asi 10 osob bude nasbíraná data shromažďovat, třídit a zpracovávat metodou kvalitativního kazuistického hodnocení. V závěru grantového projektu bude navržen několikastupňový model aplikačních doporučení pro školy. Projekt významně ovlivní praxi studentů na základních a středních školách. Studentská praxe se stane součástí výzkumu. Výzkum je propojen s tématy dizertačních prací doktorandů Doc. Hany Stehlíkové-Babyrádové.
Abstract (in English)
Research is focused entirely on the current state of predisposition and methodology of art education with a view to exploring expressions of children and students produced in the Czech school. Until now, such research has not been held in greater extent at the level theses. Do the research involved 200 Master students, who will pay for data collection. The selected group of students and PhD students - about 10 people collected data will be collected, sorted and processed by qualitative assessment kazuistického. At the end of the grant project will be designed in a multi-model application recommendations for the school. The project will significantly affect the practice of students in elementary and secondary schools. Students practice becomes part of the research. The research is linked to the topic of this dissertation doctoral Doc. Hany Stehlikova-Babyrádová.
Links
MUNI/B/0887/2011, interní kód MUName: Veřejný diskurs výtvarného umění 3 (Acronym: Versum 3)
Investor: Masaryk University, Category B
PrintDisplayed: 8/5/2024 10:32