Detailed Information on Publication Record
2012
Obsah vzdělávání ve školních vzdělávacích programech
SYSLOVÁ, ZoraBasic information
Original name
Obsah vzdělávání ve školních vzdělávacích programech
Name (in English)
Educational Contents in the School Education Programme
Authors
SYSLOVÁ, Zora (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
první. Prešov, Predprimárne vzdelávanie v súčasnosti, p. 240-248, 9 pp. 2012
Publisher
Prešovská univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/12:00064636
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-555-0703-3
Keywords (in Czech)
obsah předškolního vzdělávání; školní vzdělávací program pro předškolní vzdělávání.
Keywords in English
content of pre-primary education; school educational program for pre-primary education.
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 3/4/2013 12:07, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
V originále
Příspěvek se zabývá obsahem současného předškolního vzdělávání, jak je vymezen v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání v České republice. Jeho pojetí je nahlíženo v historickém kontextu. V empirické části příspěvek přibližuje závěry analýzy školních vzdělávacích programů pro předškolní vzdělávání zveřejněných na webových stránkách mateřských škol tří krajů České republiky. Poskytuje informace o formulování obsahu předškolního vzdělávání v jednotlivých mateřských školách. Z výsledků analýzy vyplývá, že nepřesné požadavky Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání se odráží v úrovni zpracování obsahu vzdělávání ve školních vzdělávacích programech mateřských škol.
In English
This contribution deals with the content of the current pre-primary education, how it is defined in the Frame Educational Program for Pre-primary Education in the Czech Republic. Its conception is viewed in historical context. In the empirical part the contribution talks about the conclusions of analysis of school educational programs for pre-primary education published on website of kindergartens of three region of Czech Republic. It provides information about formulation of the content of pre-school education in individual kindergartens. From the analysis of the conclusions imply that imprecise requirements of the Frame Educational Program for Pre-primary Education in the Czech Republic are reflected in the level of processing of the content of education in school educational programs of kindergartens.