D 2012

Obsah vzdělávání ve školních vzdělávacích programech

SYSLOVÁ, Zora

Basic information

Original name

Obsah vzdělávání ve školních vzdělávacích programech

Name (in English)

Educational Contents in the School Education Programme

Authors

SYSLOVÁ, Zora (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

první. Prešov, Predprimárne vzdelávanie v súčasnosti, p. 240-248, 9 pp. 2012

Publisher

Prešovská univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/12:00064636

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-555-0703-3

Keywords (in Czech)

obsah předškolního vzdělávání; školní vzdělávací program pro předškolní vzdělávání.

Keywords in English

content of pre-primary education; school educational program for pre-primary education.

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 3/4/2013 12:07, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek se zabývá obsahem současného předškolního vzdělávání, jak je vymezen v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání v České republice. Jeho pojetí je nahlíženo v historickém kontextu. V empirické části příspěvek přibližuje závěry analýzy školních vzdělávacích programů pro předškolní vzdělávání zveřejněných na webových stránkách mateřských škol tří krajů České republiky. Poskytuje informace o formulování obsahu předškolního vzdělávání v jednotlivých mateřských školách. Z výsledků analýzy vyplývá, že nepřesné požadavky Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání se odráží v úrovni zpracování obsahu vzdělávání ve školních vzdělávacích programech mateřských škol.

In English

This contribution deals with the content of the current pre-primary education, how it is defined in the Frame Educational Program for Pre-primary Education in the Czech Republic. Its conception is viewed in historical context. In the empirical part the contribution talks about the conclusions of analysis of school educational programs for pre-primary education published on website of kindergartens of three region of Czech Republic. It provides information about formulation of the content of pre-school education in individual kindergartens. From the analysis of the conclusions imply that imprecise requirements of the Frame Educational Program for Pre-primary Education in the Czech Republic are reflected in the level of processing of the content of education in school educational programs of kindergartens.

Files attached