BLAŽKOVÁ, Růžena. Dyskalkulie III.Vliv dyskalkulie na profesní zařazení jedinců v dospělosti (Dyscalculia III. The role of dyscalculia to professional assessment of persons during their adulthood). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 116 pp. Spisy Pedagogické fakulty, svazek č. 160. ISBN 978-80-210-6142-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Dyskalkulie III.Vliv dyskalkulie na profesní zařazení jedinců v dospělosti
Name (in English) Dyscalculia III. The role of dyscalculia to professional assessment of persons during their adulthood
Authors BLAŽKOVÁ, Růžena (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, 116 pp. Spisy Pedagogické fakulty, svazek č. 160, 2012.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/12:00064651
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-6142-2
Keywords (in Czech) dyskalkulie; profesní zařazení; matematická gramotnost; finanční gramotnost
Keywords in English dyscalculia; profesoinal assessment; mathematical literacy; financial literacy
Tags Munipress
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Martina Dvořáková, učo 180818. Changed: 21/5/2013 13:03.
Abstract
Specifické poruchy učení jsou předmětem neustálé pozornosti speciálních pedagogů, učitelů i rodičovské veřejnosti. Uvádíme výsledky dvou výzkumných šetření, ve kterých sledujeme vztah respondentů k matematice a případové studie, ve kterých jsme zkoumali, jak dyskalkuliue ovlivnila výběr profese a jak je ovlivňuje v běžném životě. Dále uvádíme možnosti, jak rozvíjet matematickou a finanční gramotnost osob s dyskalkulií.
Abstract (in English)
Specific learning disabilities have been the focus of attention of special educators, teachers and parents. We present results od research, the quantitative research survey was focused on respondents relationship ro mathematics, qualitative research present to find out how the dyscalculia affected their vocational selection and huw it influences their everyday life. There are present the basic notions of mathematical literacy and financial literacy and examples of certain impediments that can disadvantage persons with dyscalculia.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 27/4/2024 11:05