SLAVÍČEK, Lubomír. Ars nullum habet inimicum nisi ignorantem. Neznámá kresba Michaela Herra (1591–1661) v Opavě (Ars nullum habet inimicum nisi ignorantem. An unknown Drawing by Michael Herr (1591–1661) in Opava). In Volrábová, Alena. Ars linearis III. Praha: Národní galerie v Praze, 2012, p. 44-53, 16 pp. ISBN 978-80-7035-519-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Ars nullum habet inimicum nisi ignorantem. Neznámá kresba Michaela Herra (1591–1661) v Opavě
Name in Czech Ars nullum habet inimicum nisi ignorantem. Neznámá kresba Michaela Herra (1591–1661) v Opavě
Name (in English) Ars nullum habet inimicum nisi ignorantem. An unknown Drawing by Michael Herr (1591–1661) in Opava
Authors SLAVÍČEK, Lubomír (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Praha, Ars linearis III, p. 44-53, 16 pp. 2012.
Publisher Národní galerie v Praze
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study Art, architecture, cultural heritage
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14210/12:00068046
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-7035-519-0
Keywords (in Czech) Michael Herr; německá barokní kresba 17. století
Keywords in English Michael Herr; 17th Century German Drawing
Tags rivok
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. PhDr. Lubomír Slavíček, CSc., učo 1599. Changed: 16/2/2017 08:07.
Abstract
Studie přináší nové důležité poznatky ke kreslířskému dílu Michaela Herra, zajímavého představitele raně barokního umění v jižním Německu. Nově připsaná kresba zpracovávající zajímavý ikonografický motiv obrazoborectví, uložená ve sbírkách Slezského muzea v Opavě, představuje charakteristickou ukázku malířova neortodoxního kreslířského stylu.
Abstract (in English)
Paper brings new important contributions to the less known graphic work of the Michael Herr, interesting early baroque artist active in South Germany. The newly attributed drawing with the iconoclastic motif from the Collection of the Silesian Museum in Opava represents a characteristic example of his unorthodox style as draughtsman.
PrintDisplayed: 5/6/2024 22:28