D
2012
Early Language Development of the Deaf and Its Relation to Foreign Language Learning
FONIOKOVÁ, Zuzana a Jitka SEDLÁČKOVÁ
Základní údaje
Originální název
Early Language Development of the Deaf and Its Relation to Foreign Language Learning
Vydání
Brno, Proceedings of the Conference Universal Learning Design, Linz 2012, od s. 61-67, 7 s. 2012
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14750/12:00064727
Organizační jednotka
Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky
Klíčová slova anglicky
deaf; Deaf; english; language learning
Příznaky
Mezinárodní význam
V originále
The paper deals with the complicated nature of mother tongue of the deaf and the impact this has on their foreign language learning. Different approaches to mother tongue acquisition will be summarized, and the influence of age and language input on the process will be explained in the context of the linguistic situation of the deaf who often grow up with two languages. The effect of an already acquired language on learning other languages will also be mentioned. Finally, the paper will relate these issues to the linguistic situation of the deaf and apply its conclusions to teaching foreign languages to the deaf.
Návaznosti
CZ.1.07/2.2.00/29.0010, interní kód MU | Název: Síť expertních pracovišť k zajištění inkluze v terciárním vzdělávání (Akronym: ExpIn) | Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Síť expertních pracovišť k zajištění inkluze v terciárním vzdělávání, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání |
|
Zobrazeno: 13. 11. 2024 03:36