PEŇÁZ, Petr. Meaningful Means of Making Universities Accessible and Their Meaning(fulness) in Practice. In Proceedings of the Conference Universal Learning Design, Brno 2011. Brno: Masarykova univerzita, 2011, s. 35-52, 17 s. ISBN 978-80-210-5828-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Meaningful Means of Making Universities Accessible and Their Meaning(fulness) in Practice
Autoři PEŇÁZ, Petr (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Brno, Proceedings of the Conference Universal Learning Design, Brno 2011, od s. 35-52, 17 s. 2011.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14750/11:00064734
Organizační jednotka Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky
ISBN 978-80-210-5828-6
ISSN 1805-3947
Klíčová slova anglicky tertiary education; accessibility
Změnil Změnila: Mgr. Michaela Hanousková, učo 8202. Změněno: 16. 4. 2013 00:27.
Anotace
Universal Learning Design has been a key political issue for several decades and during that time, its terminology and concept have changed several times. Although it remains a key issue, efforts in the area have resulted in mutually incompatible concepts while education of persons with special needs has often remained unchanged. The paper mentions controversial issues of inclusive measures in the Euro-American area and it suggests some standards in legislation, methodology, and technology as a condition for a necessary economic solution.
Návaznosti
ROZV/CSM65/2011, interní kód MUNázev: Studium osob se specifickými nároky na Masarykově univerzitě
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Studium osob se specifickými nároky na Masarykově univerzitě
VytisknoutZobrazeno: 1. 9. 2024 01:04