Informační systém MU
JANÍKOVÁ, Věra. Differenzierung als Prinzip eines Sprachunterrichts bei lernschwachen Schülerinnen und Schülern (Differentiation as the principle of language learning and teaching for pupils with learning disabilities). In Martin Lachout. Quo vadis Fremdsprachendidaktik? Zu neuen Perspektiven des Fremdsprachenunterrichts. 1st ed. Hamburg: Dr Kovač-Verlag, 2013. p. 129-140. 25. ISBN 978-3-8300-7104-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Differenzierung als Prinzip eines Sprachunterrichts bei lernschwachen Schülerinnen und Schülern
Name in Czech Diferenciace jako princip jazykové výuky u žáků s poruchami učení
Name (in English) Differentiation as the principle of language learning and teaching for pupils with learning disabilities
Authors JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Hamburg, Quo vadis Fremdsprachendidaktik? Zu neuen Perspektiven des Fremdsprachenunterrichts, p. 129-140, 12 pp. 25, 2013.
Publisher Dr Kovač-Verlag
Other information
Original language German
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Germany
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/13:00068129
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-3-8300-7104-4
Keywords (in Czech) diferenciace; výuka cizích jazyků; poruchy učení; analýza
Keywords in English differentiation; foreign language learning and teaching; learning disabilities; analysis
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Changed: 26. 2. 2014 13:10.
Abstract
Im Kapitel wird auf das pädagogische Konzept der Differenzierung im Fremdsprachenunterricht eingegangen, das die individuellen Lernvoraussetzungen der Lernenden reflektiert. Es werden hier theoretische sowie empirische Analysen über diese Problematik vorgestellt.
Abstract (in Czech)
Kapitola se zabývá pedagogickým konceptem diferenciace ve výuce cizích jazyků, který reflektuje žákovy individuální předpoklady k učení. Jsou v ní představeny teoretické a empirické analýzy této problematiky.
Abstract (in English)
Chapter deals with the educational concept of differentiation in the teaching and learning of foreign languages, which reflects the pupil's individual learning requirements. The theoretical and empirical analysis of this issue are there presented.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
Displayed: 27. 11. 2022 07:44