Detailed Information on Publication Record
2013
Differenzierung als Prinzip eines Sprachunterrichts bei lernschwachen Schülerinnen und Schülern
JANÍKOVÁ, VěraBasic information
Original name
Differenzierung als Prinzip eines Sprachunterrichts bei lernschwachen Schülerinnen und Schülern
Name in Czech
Diferenciace jako princip jazykové výuky u žáků s poruchami učení
Name (in English)
Differentiation as the principle of language learning and teaching for pupils with learning disabilities
Authors
JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Hamburg, Quo vadis Fremdsprachendidaktik? Zu neuen Perspektiven des Fremdsprachenunterrichts, p. 129-140, 12 pp. 25, 2013
Publisher
Dr Kovač-Verlag
Other information
Language
German
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Germany
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/13:00068129
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-3-8300-7104-4
Keywords (in Czech)
diferenciace; výuka cizích jazyků; poruchy učení; analýza
Keywords in English
differentiation; foreign language learning and teaching; learning disabilities; analysis
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 26/2/2014 13:10, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
V originále
Im Kapitel wird auf das pädagogische Konzept der Differenzierung im Fremdsprachenunterricht eingegangen, das die individuellen Lernvoraussetzungen der Lernenden reflektiert. Es werden hier theoretische sowie empirische Analysen über diese Problematik vorgestellt.
In Czech
Kapitola se zabývá pedagogickým konceptem diferenciace ve výuce cizích jazyků, který reflektuje žákovy individuální předpoklady k učení. Jsou v ní představeny teoretické a empirické analýzy této problematiky.
In English
Chapter deals with the educational concept of differentiation in the teaching and learning of foreign languages, which reflects the pupil's individual learning requirements. The theoretical and empirical analysis of this issue are there presented.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|