C 2013

Differenzierung als Prinzip eines Sprachunterrichts bei lernschwachen Schülerinnen und Schülern

JANÍKOVÁ, Věra

Basic information

Original name

Differenzierung als Prinzip eines Sprachunterrichts bei lernschwachen Schülerinnen und Schülern

Name in Czech

Diferenciace jako princip jazykové výuky u žáků s poruchami učení

Name (in English)

Differentiation as the principle of language learning and teaching for pupils with learning disabilities

Authors

JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Hamburg, Quo vadis Fremdsprachendidaktik? Zu neuen Perspektiven des Fremdsprachenunterrichts, p. 129-140, 12 pp. 25, 2013

Publisher

Dr Kovač-Verlag

Other information

Language

German

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Germany

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/13:00068129

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-3-8300-7104-4

Keywords (in Czech)

diferenciace; výuka cizích jazyků; poruchy učení; analýza

Keywords in English

differentiation; foreign language learning and teaching; learning disabilities; analysis

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 26/2/2014 13:10, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.

Abstract

V originále

Im Kapitel wird auf das pädagogische Konzept der Differenzierung im Fremdsprachenunterricht eingegangen, das die individuellen Lernvoraussetzungen der Lernenden reflektiert. Es werden hier theoretische sowie empirische Analysen über diese Problematik vorgestellt.

In Czech

Kapitola se zabývá pedagogickým konceptem diferenciace ve výuce cizích jazyků, který reflektuje žákovy individuální předpoklady k učení. Jsou v ní představeny teoretické a empirické analýzy této problematiky.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education

Files attached

GESUS_2011_Differenzierung_23.1.12_final.doc
Request the author's version of the file