DIMITROV, Petr. Vybraná zjištění sociologického průzkumu publika festivalu Janáček Brno 2012 (Selected findings of the audience survey of Janáček Brno festival). Opus musicum. Brno: Opus musicum, o. p. s., 2013, 45/ 2013, No 2, p. 54-70. ISSN 0862-8505.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vybraná zjištění sociologického průzkumu publika festivalu Janáček Brno 2012
Name (in English) Selected findings of the audience survey of Janáček Brno festival
Authors DIMITROV, Petr.
Edition Opus musicum, Brno, Opus musicum, o. p. s. 2013, 0862-8505.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study Art, architecture, cultural heritage
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) Janáček Brno; festival; Janáčkovo divadlo; Národní divadlo Brno; publikum; marketing; průzkum; výzkum; publikum; marketingový výzkum; opera; vážná hudba; artificiální hudba; vysoké umění; sociologie hudby; sociologie umění
Keywords in English survey; research; audience; sociology of music; classical music; opera;
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Petr Dimitrov, učo 178984. Changed: 23/4/2013 20:10.
Abstract
Práce prezentuje výsledky empirického průzkumu publika festivalu Janáček Brno 2012. Pozornost je soustředěna na vybrané demografické, psychografické a behaviorální charakteristiky návštěvníků festivalu. Analytická část je protknuta teoretickými exkurzy, které danou problematiku uvádí do kontextu dosavadního stavu bádání v oblasti sociologie hudby a marketingového výzkumu publika performativních umění.
Abstract (in English)
The study presents the results of an empirical survey of the audience at the festival Janáček Brno 2012. The attention was focused on selected demographic, psychographic and behavioral characteristics of the festival's visitors. The analytical part is interwoven with theoretic excursions which put the present issue into the context of the existing research in the field of music sociology and marketing research of the performing arts audience.
PrintDisplayed: 22/8/2024 06:51