J 2013

Online technologie v dnešní škole

ZOUNEK, Jiří

Basic information

Original name

Online technologie v dnešní škole

Name (in English)

Online technologies in present schools

Authors

ZOUNEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Řízení školy, Praha, Wolters Kluwer ČR, 2013, 1214-8679

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14210/13:00068169

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

online technologie; e-learning; žáci; škola; učitelé; učení

Keywords in English

online technologies; e-learning; pupils; students; school; teachers; learning

Tags

Změněno: 15/4/2014 15:33, doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.

Abstract

V originále

Vývoj online technologií v poslední době přináší pro výuku jednu obrovskou výhodu – učitelé nemusí nutně používat složité a drahé technologie, ale mohou si vybrat ze široké škály služeb dostupných (zdarma) na internetu a ty pak používat ve výuce v souladu s vlastním pojetím výuky. V tomto článku autor vysvětluje, co je vhodné brát v úvahu, chtějí-li učitelé využívat online technologie v běžné školní výuce. Dále se zaměří na příklady online technologií, jejichž možnosti autor ukazuje v rámci pedagogické typologie.

In English

The development of online technologies has brought to teach one huge advantage - the teachers do not necessarily have to use complex and expensive technology, but they can choose from a wide range of services available (free) on the Internet and they will use in teaching according to their own approaches to teaching. In this article the author explains what is to be taken into account if teachers want to use online technologies in school education. Furthermore, the focus on examples of online technologies, the author shows the possibilities in educational typology.