Detailed Information on Publication Record
2013
Online technologie v dnešní škole
ZOUNEK, JiříBasic information
Original name
Online technologie v dnešní škole
Name (in English)
Online technologies in present schools
Authors
ZOUNEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Řízení školy, Praha, Wolters Kluwer ČR, 2013, 1214-8679
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/13:00068169
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
online technologie; e-learning; žáci; škola; učitelé; učení
Keywords in English
online technologies; e-learning; pupils; students; school; teachers; learning
Změněno: 15/4/2014 15:33, doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.
V originále
Vývoj online technologií v poslední době přináší pro výuku jednu obrovskou výhodu – učitelé nemusí nutně používat složité a drahé technologie, ale mohou si vybrat ze široké škály služeb dostupných (zdarma) na internetu a ty pak používat ve výuce v souladu s vlastním pojetím výuky. V tomto článku autor vysvětluje, co je vhodné brát v úvahu, chtějí-li učitelé využívat online technologie v běžné školní výuce. Dále se zaměří na příklady online technologií, jejichž možnosti autor ukazuje v rámci pedagogické typologie.
In English
The development of online technologies has brought to teach one huge advantage - the teachers do not necessarily have to use complex and expensive technology, but they can choose from a wide range of services available (free) on the Internet and they will use in teaching according to their own approaches to teaching. In this article the author explains what is to be taken into account if teachers want to use online technologies in school education. Furthermore, the focus on examples of online technologies, the author shows the possibilities in educational typology.