PITNER, Tomáš. Person-centered Approach in Informatics Teachers Training. In doc. Ing. Ľudovít Trajteľ, Ph.D. DidInfo. 1. vyd. Banská Bystrica, Slovensko: Univerzita Mateja Bela, Banská Bystrica, 2013. s. 15-20. ISBN 978-80-557-0527-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Person-centered Approach in Informatics Teachers Training
Název česky Přístup zaměřený na člověka ve vzdělávání učitelů informatiky
Autoři PITNER, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Banská Bystrica, Slovensko, DidInfo, od s. 15-20, 6 s. 2013.
Nakladatel Univerzita Mateja Bela, Banská Bystrica
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14330/13:00068182
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 978-80-557-0527-9
Klíčová slova česky didaktika informatiky, přístup zaměřený na člověka; kurikulární dokumenty
Klíčová slova anglicky didactics of Informatics; Person-centered Approach; curricular documents
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: prof. RNDr. Tomáš Pitner, Ph.D., učo 94. Změněno: 30. 4. 2013 09:12.
Anotace
Person-centered approach was founded by Carl Rogers in the 50s and extended in the last decade by Motschnig et al into the area of technology-enhanced learning. The paper will show main principles of Person-centered approach in technology-enhanced learning (PCTeL). Further, it will present the environment given by the current curricullar reform and new trends in accreditation of teachers training programs, particularly didactics of informatics. As the main contribution, it identifies items of PCTeL that are applicable in this context and demonstrates them based o experience from Czech and abroad.
Anotace česky
Přístup zaměřený na člověka (PCA) byl založen Carl Rogersem v 50. letech a rozšířen v posledním desetiletí Motschnig et al do oblasti učení za podpory technologií (PCTeL). Článek představí hlavní zásady PCTeL, dále bude prezentovat v prostředí dané současnou kurikulární reformou nové trendy v akreditaci studijních programů učitelství, zejména informatiky. Jako hlavní přínos identifikuje položky PCTEL, které jsou v tomto kontextu podstatné a ukazuje zkušenosti české i zahraniční.
Návaznosti
M00171, interní kód MUNázev: Konstruktivní mezinárodní komunikace v kontextu informačních a komunikačních technologií (Akronym: iCom)
Investor: Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, Konstruktivní mezinárodní komunikace v kontextu informačních a komunikačních technologií
VytisknoutZobrazeno: 10. 8. 2022 22:16