a 2013

Different Roles of Environmental Issues in Science Education

TRNOVÁ, Eva and Josef TRNA

Basic information

Original name

Different Roles of Environmental Issues in Science Education

Name in Czech

Rozdílné role environmentálních pramenů v přírodovědném vzdělávání

Authors

TRNOVÁ, Eva and Josef TRNA

Edition

CENVISU-2013. Global Conference on Environmental Studies, 2013

Other information

Language

English

Type of outcome

Konferenční abstrakt

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Turkey

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

kurikulum; environmentální vzdělávání; environmentální prameny; přírodovědné vzdělávání

Keywords in English

curriculum; environmental education; environmental issues; science education

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 26/5/2013 11:41, doc. RNDr. Josef Trna, CSc.

Abstract

V originále

Determination of roles of environmental issues in science education is the objective of our research. We applied the Delphi study method. Environmental issues play important, but completely unresolved roles in science education. It is necessary to integrate environmental issues into science education appropriately.

In Czech

Určení rolí environmentálních pramenů v přírodovědném vzdělávání je předmětem našeho výzkumu. Použili jsme Delphi studii jako výzkumnou metodu. Environmentální prameny mají významnou, ale nedořešenou pozici v přírodovědném vzdělávání. Je třeba integrovat environmentální prameny do přírodovědného vzdělávání vhodným způsobem.

Links

266589, interní kód MU
Name: PROFILES—Professional Reflection-Oriented Focus on Inquiry-based Learning and Education through Science (Acronym: PROFILES)
Investor: European Union, Cooperation