ČERNÝ, Michal. Počítačové simulace a modelování ve výuce fyziky v programu Algodoo (Computer simulation and modeling in physics education in the Algodoo). Matematika–fyzika–informatika. Prometheus, 2013, vol. 22, No 3, p. 216-223. ISSN 1805-7705.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Počítačové simulace a modelování ve výuce fyziky v programu Algodoo
Name (in English) Computer simulation and modeling in physics education in the Algodoo
Authors ČERNÝ, Michal (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Matematika–fyzika–informatika, Prometheus, 2013, 1805-7705.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 10301 Atomic, molecular and chemical physics
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/13:00068209
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) fyzika; simulace; výuka; informatika; Algodoo
Keywords in English physics; simulation; training; information; Algodoo
Tags Reviewed
Changed by Changed by: RNDr. Michal Černý, Ph.D., učo 268947. Changed: 3/12/2016 23:41.
Abstract
Jednou z možností, jak podpořit výuku fyziky, je využití počítačových simulací. Článek představuje Algodoo, simulační nástroj pro demonstraci mechanických a optických jevů na základní, střední i vysoké škole. Hlavní důraz je kladen na reálný popis fyzikálních vlastností jednotlivých prvků a objevování toho, jak mechanismus funguje. Příspěvek pojednává o možnostech simulačního nástroje a představuje ho na případových studiích pohybu kyvadla a Newtonovy kolébky.
Abstract (in English)
One of the ways to promote the teaching of physics, is the use of computer simulations. Paper presents Algodoo, a simulation tool for the demonstration of mechanical and optical phenomena in elementary, middle and high school. The main emphasis is put on the real description of the physical properties of individual components and the discovery of how the mechanism works. The paper describes the capabilities of simulation tools and presents it on case studies pendulum motion and Newton's cradle.
Links
CZ.1.07/2.2.00/28.0182, interní kód MUName: Moduly jako prostředek inovace v intergaci výuky moderní fyziky a chemie
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, 2.2 Higher education
PrintDisplayed: 10/9/2024 13:12