J 2013

Dotazníkové šetření zájmu studentů FF MU o e-learningový kurz Metody kritického myšlení

ŤAŽKÁ, Adéla, Ilona DĚCHTĚRENKOVÁ, Lucie DVOŘÁKOVÁ, Markéta KULÍKOVÁ, Kateřina ŠTRUNCOVÁ et. al.

Basic information

Original name

Dotazníkové šetření zájmu studentů FF MU o e-learningový kurz Metody kritického myšlení

Name (in English)

A questionnaire survey of student´s interest FF MU of e-learning course Methods of critical thinking

Authors

ŤAŽKÁ, Adéla (203 Czech Republic, belonging to the institution), Ilona DĚCHTĚRENKOVÁ (203 Czech Republic), Lucie DVOŘÁKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Markéta KULÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Kateřina ŠTRUNCOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Iva ZADRAŽILOVÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

ProInflow, Brno, Masarykova univerzita, 2013, 1804-2406

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

Documentation, librarianship, work with information

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14210/13:00068226

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords in English

critical thinking; research

Tags

Změněno: 15/4/2014 21:10, Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.

Abstract

V originále

Tento výzkum mapuje zájem o připravovaný e-learningový kurz Metody kritického myšlení mezi studenty Filosofické fakulty Masarykovy univerzity. Kurz vzniká pod záštitou Kabinetu informačních studií a knihovnictví v rámci předmětu Aplikační seminář. Výzkum předcházel realizaci samotného kurzu a měl za cíl především zjistit, jak sami studenti hodnotí své kritické schopnosti při tvorbě odborných textů, zda si myslí, že je na jejich schopnostech co zlepšovat a zda by měli zájem o chystaný e-learningový kurz, který by se této problematiky týkal. Výsledky výzkumu měly také částečný vliv na výsledný obsah kurzu.

In English

This research maps the interest of the upcoming e-learning course on methods of critical thinking among students of the Faculty of Arts of Masaryk University. The course was created under the supervision of the Department of Information Studies and Librarianship within the Application Seminar. Research preceded the implementation of the course and was designed primarily to determine how students themselves assess their critical skills in the creation of texts. The second goal was their ability to be improved and to be interested in a forthcoming e-learning course, which would the issue concerned. The research results also had a partial impact on the final course content.