ŤAŽKÁ, Adéla, Ilona DĚCHTĚRENKOVÁ, Lucie DVOŘÁKOVÁ, Markéta KULÍKOVÁ, Kateřina ŠTRUNCOVÁ and Iva ZADRAŽILOVÁ. Dotazníkové šetření zájmu studentů FF MU o e-learningový kurz Metody kritického myšlení (A questionnaire survey of student´s interest FF MU of e-learning course Methods of critical thinking). ProInflow. Brno: Masarykova univerzita, 2013, roč. 5, č. 1, p. nestránkováno, 6 pp. ISSN 1804-2406.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Dotazníkové šetření zájmu studentů FF MU o e-learningový kurz Metody kritického myšlení
Name (in English) A questionnaire survey of student´s interest FF MU of e-learning course Methods of critical thinking
Authors ŤAŽKÁ, Adéla (203 Czech Republic, belonging to the institution), Ilona DĚCHTĚRENKOVÁ (203 Czech Republic), Lucie DVOŘÁKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Markéta KULÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Kateřina ŠTRUNCOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Iva ZADRAŽILOVÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition ProInflow, Brno, Masarykova univerzita, 2013, 1804-2406.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study Documentation, librarianship, work with information
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14210/13:00068226
Organization unit Faculty of Arts
Keywords in English critical thinking; research
Tags rivok
Changed by Changed by: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D., učo 6795. Changed: 15/4/2014 21:10.
Abstract
Tento výzkum mapuje zájem o připravovaný e-learningový kurz Metody kritického myšlení mezi studenty Filosofické fakulty Masarykovy univerzity. Kurz vzniká pod záštitou Kabinetu informačních studií a knihovnictví v rámci předmětu Aplikační seminář. Výzkum předcházel realizaci samotného kurzu a měl za cíl především zjistit, jak sami studenti hodnotí své kritické schopnosti při tvorbě odborných textů, zda si myslí, že je na jejich schopnostech co zlepšovat a zda by měli zájem o chystaný e-learningový kurz, který by se této problematiky týkal. Výsledky výzkumu měly také částečný vliv na výsledný obsah kurzu.
Abstract (in English)
This research maps the interest of the upcoming e-learning course on methods of critical thinking among students of the Faculty of Arts of Masaryk University. The course was created under the supervision of the Department of Information Studies and Librarianship within the Application Seminar. Research preceded the implementation of the course and was designed primarily to determine how students themselves assess their critical skills in the creation of texts. The second goal was their ability to be improved and to be interested in a forthcoming e-learning course, which would the issue concerned. The research results also had a partial impact on the final course content.
PrintDisplayed: 30/7/2024 07:28