D 2013

Spokojenost zákazníků s kvalitou produktů potravinářských podniků

SUCHÁNEK, Petr and Jiří RICHTER

Basic information

Original name

Spokojenost zákazníků s kvalitou produktů potravinářských podniků

Name in Czech

Spokojenost zákazníků s kvalitou produktů potravinářských podniků

Name (in English)

Customer Satisfaction with Quality Products of Food Business

Authors

SUCHÁNEK, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jiří RICHTER (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Bratislava, Aktuálne problémy podnikovej sféry 2013, p. 517-522, 6 pp. 2013

Publisher

Ekonomická univerzita Bratislava

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Proceedings paper

Field of Study

50600 5.6 Political science

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14560/13:00074701

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

ISBN

978-80-225-3636-3

UT WoS

000338150300085

Keywords (in Czech)

spokojenost zákazníka; kvalita; potravinářský průmysl

Keywords in English

Customer satisfaction; quality; food business

Tags

International impact, Reviewed
Changed: 16/3/2015 14:58, Mgr. Daniela Marcollová

Abstract

V originále

Článek je dílčím výstupem specifického výzkumu s názvem Vliv kvality na výkonnost a konkurenceschopnost podniku (číslo 0738/2012), jehož řešitelé jsou i autory článku. Výzkum se skládá z několika základních kroků, kdy prvním krokem je měření spokojenosti zákazníků s produkty zkoumaných podniků. Předmětem článku je tedy měření spokojenosti zákazníků s kvalitou produktů potravinářských podniků v České republice. Cílem článku je zjistit míru spokojenosti zákazníků s kvalitou produkce potravinářských podniků. Dílčím cílem článku je identifikovat faktory, které mají na spokojenost zákazníků největší vliv.

In English

This article is a part of a specific research output called Quality influence on the performance and competitiveness of the company (No. 0738/2012). The researchers are also authors of this article. The research consists of several basic steps where the first step is to measure customer satisfaction with the products surveyed enterprises. The subject of this article is therefore measuring customer satisfaction with the quality of food products companies in the Czech Republic. This article aim is to determine the level of customer satisfaction with the quality of food production enterprises. The partial aim of the article is to identify factors that have the greatest influence to the customer satisfaction.

Links

MUNI/A/0738/2012, interní kód MU
Name: Vliv kvality na výkonnost a konkurenceschopnost podniku
Investor: Masaryk University, Category A