k 2013

Úloha reflexe v procesu zrání mentora

CHALOUPKOVÁ, Lucie

Basic information

Original name

Úloha reflexe v procesu zrání mentora

Name in Czech

Úloha reflexe v procesu zrání mentora

Name (in English)

The role of reflection in the process maturation of mentor

Authors

CHALOUPKOVÁ, Lucie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Zkušenost – reflexe – učení: konference Akademického centra osobnostního rozvoje, Brno, 5.-6. března 2013, 2013

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14210/13:00068359

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

mentor; reflexe

Keywords in English

mentor; reflection

Tags

Změněno: 12/4/2014 17:48, Mgr. Zdeňka Mácková

Abstract

V originále

Příspěvek pojednává o podobě, možnostech a nástrahách reflexe v procesu dalšího vzdělávání mentorů, respektive jejich zrání v mentorské roli. Jde o mentory, kteří se zabývají mentorováním učitelů na základní škole. Mentoring je zde pojímán jako proces dalšího vzdělávání učitelů vedoucí ke zvyšování kvality pedagogické práce.

In English

The paper describes the form, the possibilities and pitfalls of reflection in the process of further education mentors, or their maturation of in the mentoring role. It is the mentors who mentors teacher at the primary school. Mentoring is here understood as a process of continuing education of teachers leading to an increase in the quality of educational work.

Links

MUNI/21/CHA/2012, interní kód MU
Name: Realizace případové studie procesů mentoringu učitelů na vybrané základní škole
Investor: Masaryk University