Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1109134, author = {Rokosová, Michaela}, article_location = {Masarykova univerzita}, article_number = {č. 1-2}, keywords = {software, application, digital composition, software studies, media archeology, new media, user, digital composition}, language = {cze}, issn = {1805-2606}, journal = {TIM ezin [online].}, title = {Digitální kompozice jako princip práce s programovatelnými médii}, url = {http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/tim/article/view/475}, volume = {roč. 3}, year = {2013} }
TY - JOUR ID - 1109134 AU - Rokosová, Michaela PY - 2013 TI - Digitální kompozice jako princip práce s programovatelnými médii JF - TIM ezin [online]. VL - roč. 3 IS - č. 1-2 SP - 17-26 EP - 17-26 PB - Ústav hudební vědy Filozofické fakulty SN - 18052606 KW - software, application, digital composition, software studies, media archeology, new media, user, digital composition UR - http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/tim/article/view/475 N2 - Východisky k článku Digitální kompozice jako princip práce s programovatelnými médii jsou dva texty popisující algoritmickou a uživatelskou funkčnost dvou komerčních softwarových aplikací: It looks like you’re writing a letter: Microsoft Word Matthewa Fullera (2001) a Inside Photoshop Lva Manoviche (2011). Oba se ve svých textech zaměřují na porovnání technik předchozích nedigitálních médií a nových médií na uvedených konkrétních příkladech. Matthew Fuller je k aplikaci Microsoft Word poměrně skeptický. Jeho argumentace se soustřeďuje na popis množství nástrojů, jež Word nabízí a s nimiž se musí uživatel vypořádat. Oproti tomu Lev Manovich si na začátku svého článku stanovuje jasný cíl a metodu, pomocí níž analyzuje nástroje aplikace Adobe Photoshop, a své teze uzavírá jasným odkazem, že klasické pojetí médií se v současnosti proměňuje na pojetí softwaru. V tomto článku se pokusíme porovnat argumentaci obou autorů s přihlédnutím k teorii softwarových studií, přičemž nás budou zajímat odpovědi především na následující otázky. V čem se odlišuje práce se softwarem od práce s předchozími médii? Jakým způsobem ovlivňuje software myšlení jeho uživatelů? Můžeme nazvat obecný princip dnešního vnímání médií jako koncept digitální kompozice? ER -
ROKOSOVÁ, Michaela. Digitální kompozice jako princip práce s programovatelnými médii. Online. \textit{TIM ezin [online].}. Masarykova univerzita: Ústav hudební vědy Filozofické fakulty, 2013, roč. 3, č. 1-2, s.~17-26. ISSN~1805-2606. [citováno 2024-04-23]
|