Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1110298, author = {Šalamounová, Zuzana}, article_location = {Brno}, article_number = {1}, doi_mu = {http://dx.doi.org/10.5817/SP2013-1-3}, keywords = {gestures; speech; explanatory talk; pupils; thinking}, language = {cze}, issn = {1803-7437}, journal = {Studia paedagogica}, title = {Žákovská gestika ve vyučování jako proces zviditelňování myšlení}, url = {http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/495}, volume = {18}, year = {2013} }
TY - JOUR ID - 1110298 AU - Šalamounová, Zuzana PY - 2013 TI - Žákovská gestika ve vyučování jako proces zviditelňování myšlení JF - Studia paedagogica VL - 18 IS - 1 SP - 37-56 EP - 37-56 PB - Masarykova univerzita SN - 18037437 KW - gestures KW - speech KW - explanatory talk KW - pupils KW - thinking UR - http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/495 L2 - http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/495 N2 - Předložená empirická studie se zabývá tím, jaké informace jsou zprostředkovávány žákovskou gestikou a jakým způsobem gestika zviditelňuje proces myšlení žáků. Vychází přitom z pojetí gestiky jakožto procesu z pracování informací ve vizuální podobě, jakožto zviditelněného myšlení. Na základě analýz y žákovských gest v rámci šestnácti vyučovacích hodin českého jazyka a literatury na druhém stupni základní školy je ve studii poukazováno na to, že žákovská gestika se ve výuce objevuje primárně ve specifickém kontextu tzv. explanačních promluv, promluv charakteristických tím, že žákům umožňují (re)konstruovat jejich myšlenková schémata. Právě gestika má přitom schopnost poukázat nejen na probíhající kognitivní proces, ale zobrazit také, z jakých kroků se žákovské myšlenkové operace skládají. Žákovská gestika je tedy představována jako nástroj zviditelňování žákovských kognitivních procesů, jejich přítomnosti, obsahu i struktury. ER -
ŠALAMOUNOVÁ, Zuzana. Žákovská gestika ve vyučování jako proces zviditelňování myšlení. Online. \textit{Studia paedagogica}. Brno: Masarykova univerzita, 2013, roč.~18, č.~1, s.~37-56. ISSN~1803-7437. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/SP2013-1-3. [citováno 2024-04-24]
|