SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. L'oeuvre mobile de Michel Butor. Online. Vyd. 1. V Brně: Masarykova univerzita, 2012. 145 s. ISBN 9788021062207. [citováno 2024-04-24] |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | L'oeuvre mobile de Michel Butor |
Název anglicky | The Variable Work by Michel Butor |
Autoři | SEDLÁČKOVÁ, Kateřina |
Vydání | Vyd. 1. V Brně, 145 s. 2012. |
Nakladatel | Masarykova univerzita |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | francouzština |
Typ výsledku | Odborná kniha |
Obor | Písemnictví, masmedia, audiovize |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Forma vydání | tištěná verze "print" |
WWW | URL |
Kód RIV | RIV/00216224:14210/13:00068518 |
Organizační jednotka | Filozofická fakulta |
ISBN | 9788021062207 |
Štítky | Munipress |
Změnil | Záznam byl importován z knihovního systému. Změněno: 15. 1. 2024 04:49. |
Anotace |
---|
Le livre définit les principes créateurs des textes moins connus de Michel Butor fondés sur l expériment, poétisation et l interaction avec les arts plastiques. |
Anotace česky |
---|
Práce definuje tvůrčí principy méně známých textů Michela Butora založených na experimentu, poetizaci a výtvarném umění. Stovky textů a výtvarných zdrojů zde analyzovaných mají své těžiště v pětidílném cyklu Illustrations, v němž se zřetelně profilují dva postupy: intertextový a intermediální. První pracuje novátorským způsobem s citacemi a přepisováním (rewriting) nejen cizích, ale především vlastních textů. Druhý, intermediální, stojí na interakci výtvarného umění a literatury, přičemž Butor usiluje o transpozici estetického účinku vyvolaného výtvarným dílem do básnického jazyka, z něhož vytváří textový ekvivalent barev a tvarů zdůrazněním fyzické složky jazyka v návaznosti na Mallarméovskou tradici. Analýzy a teoretická pojednání jsou zasazeny do širokého kontextu Butorova díla se zdůrazněním teoretických východisek a kontinuity postupů napříč celou tvorbou. |
Anotace anglicky |
---|
This work defines creative principles of Michel Butors less known texts which are based on experiment, poetizing and interaction with fine arts. It analyses hundreds of texts and art resources and focuses on the five part cycle Illustrations and brings special attention to Butors most important creative techniques: intertextuality, which deals with an innovative use of citations and rewriting not only other authors but especially his owns texts; and intermediality, which deals with an interaction of fine arts and literature. It presents Butors transposition of aesthetical effect provoked by the art work into poetic language that becomes a textual equivalent of colours and shapes thanks to the emphasis on the physical aspect of the language, thus following Mallarmés tradition. The analyses and theoretical treatises are put in the large context of Butors writings with an emphasis on theoretical issues and continuity throughout his entire work. |
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 01:56